سبد خرید

لنز اسکلرال ایرانی یا خارجی؛ کدام بهتر است؟

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

لنز اسکلرال ایرانی یا خارجی؛ کدام بهتر است؟
۲۲ بهمن ۱۴۰۲
سردبیر
232

لنز اسکلرال ایرانی بهتره یا خارجی؟؟

دکتر امیر اسهرلوس

لنزهای اسکلرال نسل پیشرفته‌ای از لنزهای تماسی هستند که در گسترۀ وسیعی از مشکلات چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لنزها علاوه بر کاربرد خیلی زیادی که در اصلاح انواع ضعیفی چشم دارند به عنوان یکی از روش‌های درمانی مدرن در خیلی از مشکلات چشمی نیز مطرح هستند. اصلاح ضعیفی چشم با لنزهای اسکلرال تقریباً هیچ محدودیتی ندارد و انواع مختلف ضعیفی با مقادیر مختلف با این لنزها قابل اصلاح می‌باشد، این در حالیست که هیچکدام از روش‌های اصلاح ضعیفی چشم اینقدر انعطاف ندارد. لنزهای اسکلرال برای درمان انواع اختلالات و بیماری‌های چشمی مانند خشکی چشم، سندرم شوگرن، قوز قرنیه، سندرم استیون جانسون، نیستاگموس، سوختگی‌های چشمی، جراحت‌های چشمی و غیره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید لنزهای اسکلرال و به‌روز رسانی طراحی این لنزها در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته و شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت و رقابت می‌کنند. انواع شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و حتی آسیایی در زمینۀ تولید این لنزها فعالیت دارند که کیفیت و طراحی لنزهای آنها تفاوت‌های زیادی با هم دارد.

لنز اسکلرال توسط ایران نیز تولید می‌شود که این موضوع باعث شده است هزینه تهیه این لنزها برای بیماران کاهش چشمگیر داشته باشد. لنز اسکلرال استاندارد در حال حاضر فقط توسط یکی از شرکت های ایرانی تولید می شود. خوشبختانه تولید لنزهای اسکلرال در هر دو نوع مینی اسکلرال و فول اسکلرال در اندازه های مختلف هم به صورت لنزهای کروی و هم لنزهای توریک (دارای آستیگمات) در ایران نیز انجام می گیرد و با این لنزها مشکل تعداد زیادی از بیماران چشمی با حداقل هزینه مرتفع می گردد‌. باتوجه به تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز که برای تولید لنزها در ایران فراهم شده است و همچنین با بهره گیری از تجربیات شرکت های موفق و معتبر خارجی و در کنار آن بهینه سازی مداوم لنزها با قالب چشم های ایرانی، طراحی لنزهای اسکلرال ایرانی روز به روز بهتر شده و لنزهای بسیار دقیقی را می توانند تولید کنند. مواد اولیه لنزهای اسکلرال ایرانی از بهترین کارخانجات آمریکایی و انگلیسی تامین می شود که به نوبه ی خود از پیشتازان فناوری تولید متریال های لنز در دنیا به شمار می روند و همین امر باعث شده است نگرانی ها در خصوص کیفیت، استحکام و ماندگاری لنزهای ایرانی نیز رفع شود.

همانطور که گفته شد امروزه لنزهای مینی اسکلرال و فول اسکلرال با مواد اولیه ی بسیار مرغوب با طراحی های کاملا بهینه و پیشرفته در ایران نیز انجام می گیرد. سوالی که خیلی از بیماران می پرسند این است که آیا لنزهای خارجی بهترند یا لنزهای ایرانی؟ در جواب این سوال باید گفته شود که در حال حاضر در اکثر بیماران لنزهای ایرانی نتایج بسیار عالی نشان می دهند و عملا مجبور نیستیم از لنزهای خارجی استفاده کنیم. بنابراین زمانی که با هزینه ی کمتر یک لنز اسکلرال با کیفیت مناسب و طراحی خوب و دید عالی امکان ارائه دارد اصرار بر استفاده از لنزهای وارداتی با هزینه های سنگین خیلی منطقی به نظر نمی رسد. تجربه های اخیر نشان می دهد که نتایج لنزهای اسکلرال ایرانی در چشم خیلی از بیماران حتی از لنزهای خارجی هم بهتر بوده است و هم از نظر فیت، هم از نظر راحتی و دید شرایط بسیار مطلوبی را ایجاد می کنند. بنابراین بنده توصیه می کنم برای تمام بیماران در قدم اول لنزهای ایرانی توصیه شود و اگر به هر دلیلی امکان رفع مشکل با این لنزها وجود نداشت یا به دلایل خیلی خاص در برخی بیماران نیاز به یک طراحی لنز خارجی داشتیم از انواع برندهای خارجی هم در کنار آن بهره مند شویم‌.

نکته ای که در خصوص لنزهای اسکلرال مهم هست این است که حتما موقع تهیه ی این لنزها از برند آن اطمینان حاصل کنید. برای تهیه ی لنزهای اسکلرال چه ایرانی و چه خارجی حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید و مطلقا گول تبلیغات اغوا کننده و فریبنده را که برخی مراکز انجام می دهند نخورید. هزینه ای که برای لنز اسکلرال انجام می دهید باید منطقی باشد. برای مثال حدود قیمت هر عدد لنز اسکلرال ایرانی در حال حاضر بین ۶ تا ۸ میلیون تومان و حدود قیمت هر عدد لنز اسکلرال خارجی بین ۱۳ تا ۱۷ میلیون تومان می باشد. بنابراین اگر لنز اسکلرال ایرانی با هزینه ی پایین مثلا ۲ میلیون تومان و یا لنز خارجی با هزینه ی مثلا ۵ یا ۶ میلیون تومان پیشنهاد شد قطعا قابل اعتماد نیست چون چنین چیزی امکان پذیر نیست. فرض کنید در بازار فعلی ایران قیمت یک خودروی ۲۰۶ صفر کیلومتر ۷۰۰ میلیون تومان باشد و یک نفر یک خودروی ۲۰۶ صفر کیلومتر را با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به شما پیشنهاد دهد قطعا این اتفاق نمی افتد مگر اینکه یک نوع کلاهبرداری در جریان باشد. پس حتما حتما برای تهیه ی انواع لنزها فقط به مراکز معتبر مراجعه کنید.

به طور کلی استفاده از لنزهای اسکلرال ایرانی فعلی که با متریال های خارجی درجه ۱ و با طراحی های پیشرفته تولید می شوند را برای تمام بیماران توصیه میکنم. البته روش اصولی انتخاب لنز این است که حتما یک معاینه تخصصی برای شما انجام شود و براساس آن معاینه در خصوص انتخاب نوع لنز با معاینه گر خود مشورت کنید و تصمیم بگیرید. اجازه دهید معاینه گر شما با دلیل منطقی بتواند بهترین انتخاب را براساس شرایط چشمی شما پیشنهاد دهد. چیزی که مهم هست این است که ما به عنوان معاینه گران و تجویز کنندگان این لنزها بتوانیم با داشتن اطلاعات و تجربه ی کافی در زمینه لنزهای اسکلرال ایرانی و خارجی در تمام برندهای موجود، بهترین انتخاب ممکن را برای شما انجام دهیم. البته که مسئولیت راحتی لنز و دید خوب بر عهده ی معاینه گران خواهد بود و باید تلاش شود چه با لنز اسکلرال ایرانی چه خارجی، شرایط بینایی و راحتی مطلوب را برای بیماران عزیز فراهم کنیم.

واژگان کلیدی این مقاله:
لنز اسکلرال، مینی اسکلرال، قوزقرنیه، فول اسکلرال، لنز هارد، اسکلرال رنگی، اسکلرال ایرانی، اسکلرال خارجی، اسکلرال فرانسوی، اسکلرال هلندی، اسکلرال آمریکایی، ارتوکراتولوژی، خشکی چشم، هزینه لنز اسکلرال، قیمت لنز اسکلرال

مقالات مرتبط

برای خشکی چشم قطره بهتر است یا لنز اسکلرال؟ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای خشکی چشم قطره بهتر است یا لنز اسکلرال؟

قطره چشمی یا لنز اسکلرال، کدام یک برای خشکی چشم بهتر است؟

مقالات ادامه مطلب
انواع عینک و کاربردهای هر کدام ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

انواع عینک و کاربردهای هر کدام

عینک رایج ترین وسیله برای اصلاح عیوب انکساری چشم (ضعیفی چشم) می باشد. از آنجایی که اختلالات بینایی در چشم انواع مختلف دارد برای اصلاح این اختلالات نیز عینک های مختلفی طراحی می شود. با توجه به نوع مشکل هر...

مقالات ادامه مطلب
آیا می‌توانیم با لنز بخوابیم؟ ۲ مهر ۱۴۰۲

آیا می‌توانیم با لنز بخوابیم؟

آیا می‌شود با لنز خوابید؟ با کدام لنزها امکان خوابیدن هست؟

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه