سبد خرید

آیا لنز اسکلرال بهترین نوع لنز است؟

دسته‌بندی

آخرین مقالات

برچسب‌ها

ارتباط با ما

آیا لنز اسکلرال بهترین نوع لنز است؟
۲۷ اسفند ۱۴۰۲
سردبیر
127

چرا لنز اسکلرال بهترین نوع لنزهاست؟

لنز اسکلرال به لنزهایی گفته می‌شود که روی اسکلرا (همان صلبیه یا سفیدی چشم) قرار می‌گیرند و هیچگونه تماس مستقیم با بافت قرنیه (سیاهی چشم) ندارند. این نوع قرار گرفتن لنز روی چشم باعث می‌شود یک فاصلۀ بسیار کم بین لنز و قرنیه وجود داشته باشد که این فضا با اشک مصنوعی یا سرم پر می‌شود. لنزهای اسکلرال چندین ویژگی خاص دارند که آنها را از لنزهای دیگر متمایز می‌کند و باعث برتری این لنزها می‌شود که در این مقاله به این نقاط برتری اشاره می‌کنیم:

۱- لنزهای اسکلرال هیچ محدودیتی در اصلاح ضعیفی چشم ندارند و در تمام انواع ضعیفی چشم با هر نمره‌ای قابل تجویز هستند و هر مقدار آستیگماتیسم، دوربینی یا نزدیک بینی که وجود داشته باشد را به راحتی اصلاح می‌کنند.

۲- لنزهای اسکلرال بالاترین استحکام و دوام را دارند. متوسط طول عمر مفید لنزهای اسکلرال حدود ۳ تا ۴ سال می‌باشد که نسبت به لنزهای نرم که عمر سه ماهه دارند اصلا قابل مقایسه نیست.

۳- نه تنها در خشکی چشم محدودیت ندارند بلکه یک درمان عالی هم برای خشکی چشم به حساب می‌آیند. برای تمام انواع خشکی چشم و در تمام درجات شدت این بیماری خصوصا نوع شدید آن، لنزهای اسکلرال عملکرد نجات بخش و معجزه آسایی دارند و به خوبی این بیماری را کنترل کرده و از عوارض خطرناک آن جلوگیری می‌کنند.

۴- بهترین و راحت‌ترین نوع لنز در مشکلات و نامنظمی‌های قرنیه هستند. در تمام کسانی که به هر دلیلی قرنیه دچار آسیب شده، مانند بیماران قوزقرنیه، بیماران پیوند قرنیه، پارگی‌های قرنیه، جراحت های چشمی، سوختگی‌های چشمی، زخم‌های دیابتی قرنیه و موارد مشابه، این لنزها راحتی بسیار عالی و دید بسیار خوب را برای بیمار فراهم می‌کنند که این ویژگی در لنزهای دیگر وجود ندارد.

۵- لنزهای اسکلرال بعد از تمام جراحی‌های چشمی قابل تجویز هستند و در خیلی از موارد حتی به عنوان یک روش درمانی موثر در مواردی که در جراحی‌های چشمی دچار عارضه شده‌اند تجویز می‌شود. در کسانی که جراحی‌هایی مانند لیزیک و لازک و موارد مشابه انجام داده‌اند و دچار ضعیفی مجدد چشم شده‌اند یا چشمشان دچار عارضه شده است این لنزها تنها گزینه برای این افراد به حساب می‌آیند.

۶- راحتی طولانی مدت لنزهای اسکلرال از تمام لنزها بالاتر است. لنزهای هارد و‌ لنزهای نرم در صورت استفادۀ طولانی مدت می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کنند یا حتی راحتی آنها کاهش یابد اما لنزهای اسکلرال سالیان سال می‌توانند استفاده شوند بدون اینکه مشکلی ایجاد کنند.

۷- لنزهای اسکلرال تقریبا محدودیت سنی ندارند. از سن ۵ سال تا سن ۸۰ سالگی می‌توان لنز اسکلرال را تجویز کرد. این لنزها تنها لنزهایی هستند که در سنین بالا خصوصاً بالای ۵۰ سال به راحتی قابل تجویز هستند بدون اینکه مشکلی برای بیماران ایجاد کنند. از این رو این لنزها یکی از گزینه‌های عالی برای پیرچشمی محسوب می‌شوند که برای این مورد از انواع دو دید استفاده می‌کنیم.

۸- لنزهای اسکلرال برای کنترل لرزش چشم یا نیستاگموس منحصر به فرد هستند‌. این لنزها یکی از روشهای کنترل حرکت لرزشی چشم در بیماران نیستاگموس به شمار می‌روند و استفاده از این لنزها نسبت به عینک شرایط بینایی بهتر ایجاد می‌کنند و همچنین باعث کاهش لرزش چشم نیز می‌شوند.

۹- لنز اسکلرال یک درمان برای خیلی از مشکلات سطح چشم است نه صرفاً یک لنز برای اصلاح ضعیفی چشم. این لنزها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند به عنوان یکی از گزینه‌های عالی درمانی در خیلی از بیماری‌های سطح چشم از جمله رخم‌های دیابتی قرنیه، سندرم شوگرن، سندرم استیون جانسون، سایش‌های قرنیه، دیستروفی‌های قرنیه و دیگر مشکلات سطح چشم مطرح می‌باشد‌. این ویژگی‌های معجزه‌آسای درمانی در هیچکدام از انواع دیگر لنزهای تماسی وجود ندارد.

۱۰- لنزهای اسکلرال تنها لنزهایی هستند که به طور دقیق، تخصصی و با تمام جزئیات با قالب‌گیری چشم برای هر چشم به طور اختصاصی تولید می‌شوند. این لنزها برای هر چشم بر اساس وضعیت انحناها، اندازه‌ها، نمره ضعیفی و دیگر مشخصات آن چشم، به طور اختصاصی تولید می‌شوند و بنابراین متضمن بالاترین راحتی و بهترین کیفیت دید خواهند بود.

تمام انواع مختلف لنزهای اسکلرال در انواع مختلف اختلالات و بیماری‌های چشمی در کلینیک دکتر اسهرلوس قابل تجویز هستند. در کلینیک ما با به کارگیری پیشرفته‌ترین تجهیزات و به‌روزترین دانش دنیا تخصصی‌ترین خدمات در زمینه لنزهای اسکلرال و مینی اسکلرال ارائه می‌شود که می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید.

واژگان کلیدی این مقاله:
قوزقرنیه، لنز اسکلرال، مینی اسکلرال، لنز هارد، کراتوکونوس، خشکی چشم، لنز رنگی، لنز پانسمان، بهترین لنز، استیون جانسون، شوگرن، آستیگمات

مقالات مرتبط

درمان انحراف چشم با قطره‌های آتروپین رقیق‌شده ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

درمان انحراف چشم با قطره‌های آتروپین رقیق‌شده

جدیدترین روش درمان انحراف چشم: قطره های آتروپین رقیق شده برای درمان انحراف چشم

مقالات ادامه مطلب
چرا لنز اسکلرال بهترین نوع لنزهای تماسی است؟ ۱۳ آذر ۱۴۰۱

چرا لنز اسکلرال بهترین نوع لنزهای تماسی است؟

چرا لنز اسکلرال (Scleral Contact Lens) بهترین نوع لنزهای تماسی است؟ ۱. چون تنها لنزی هست که با هر میزان از خشکی چشم قابل استفاده است. تمام انواع لنزهای تماسی اعم از لنزهای نرم، لنزهای هارد و لنزهای هیبریدی برای...

مقالات ادامه مطلب
عینک طبی آفتابی ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

عینک طبی آفتابی

چرا باید از عینک‌های طبی آفتابی استفاده کنیم؟

مقالات ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو - دکتر اسهرلوس

وب‌سایت رسمی کلینیک تخصصی دکتر اسهرلوس

ارتباط با ما

تمامی حقوق این مجموعه متعلق به دکتر امیر اسهرلوس است.

طراحی وب‌سایت: هورماه